11 september

vad är det första du tänker på när du hör "11 september"? troligtvis terrorattacken mot World Trade Center i USA? kanske terrorattacken i madrids tunnelbanor? lr sorgen som drabba sverige då anna lindh blev knivhuggen i nk dagen innan men avled på sjukhus just 11 september?

för mig har det här datumet en helt annan betydelse. den 11 september då anna lindh avled kommer jag ihåg. jag satt i klassrummet och hade mått dåligt hela dagen. en lärare kom in och medelande lindhs död och jag kände att jag va tvungen att gå hem, allas sorg gjorde inte att mitt illamående gick över. eftersom jag hade nära hem så gick jag efter lektionen. väl framma vid dörren kunde jag inte hitta mina nycklar. jag hade glömt dom hemma! jag tog fram min mobil för att ringa mamma men tyvärr så dog mitt batteri! nu kunde det väl ändå inte bli sämre? eftersom jag bodde i stan eller aah på söder, så hade vi en affär under oss "nicos livs och tobak". jag gick ner och för 10kr fick jag låna telefonen för att ringa mamma. hon sa att hon skulle komma hem så fort hon kunde. jag satte mig sedan på trappan för att vänta. när hissen stannar på vår våning kommer inte bara mamma ut, utan även pappa. båda med väldigt ledsna miner. när vi kommit in sa mamma att jag skulle sätta mig ner.

"Din farfar har fått en hjärnblödning och ligger på sjukhus. Han är paralyserad i högra hjärnhalvan, vilket gör att han inte kan använda vänster arm och ben."

jag kunde inte tro mina öron. jag började gråta och det gjorde också mamma.


imorse när jag åkte buss med shirine så pratade jag om 11 september och nämnde det här, jag sa att den här dagen är min olycksdag. och denna dag är inget undantag. jag  när jag kom hem pratade jag med mamma och fick reda på att en vän som alltid stått familjen riktigt nära har fått cancer. bencancer. så just nu känns allt åt helvete.
aja mer orkar jag inte just nu, hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback