Baby I'm Back ;)

heeeej :D

nu är jag äntligen tillbaka från polen. jag var där i två veckor på ett windsurfingläger. första veckan var hemsk, ovan vid den hemska standarden jag utsattes för trodde jag ärligt inte att jag skulle klara av två veckor. men med hjälp av min bästa vän olivia klarade vi oss och nu vill jag inget hellre än tillbaka. jag har lärt mig att windsurfa och helt ärligt har jag nog aldrig lärt mig något så bra på så pass kort tid. andra veckan fick den första att verkligen se lam ut. jag och olivia blev bra vänner med en ung instruktör och han hjälpte oss att smita ut på nätterna. vi festade varje kväll sen i söndags (kvällen då spaninen vann EM)! nu sitter jag här i gråa sthlm och kommer inte få träffa olivia på ca två månader! när jag åkte grät vi båda haha o hotellet jag bodde på hade kranar med märket "clivia" på, korsning mellan våra namn! det här lägret var inte bara något helt nytt för oss båda utan även ett test för vår vänskap. vi umgicks tillsammans 24/7 under två veckors tid och vi bråkade aldrig lr tröttnade på varandra! kvällarna innan vi skulle sova va roligast. vi låg båda i var sin sovsäck, men i samma säng (för att hålla värmen för rummet hade inte värme haha) och fastän klockan var tre på natten låg vi o skrattade hur länge som hellst. detta gjorde självklart att dagen efter inte var så rolig o båda halvsov hela tiden. vår instruktör hette Arek och var den bästa! praktiskt taget lärde vi oss allt vi idag kan under första veckan med honom. då var det inte fint väder men vinden var perfekt. andra veckan var det vindstilla och soligt så då solade vi mest. har blivit riktigt brun! :D woho haha :P

både jag och olivia vill tillbaka nästa år men inte på läger utan privat. lägret var nog mer för småbarn, att bli tvingade att gå två och två till maten och ligga i sängen klockan 22:00 är inte riktigt det vi är vana vid! maten var inte heller den bästa, varje dag potatismos och köttet var alltid lite rosa :S så nästa år ska jag och olivia (kanske några till) åka dit och bo där på campingen privat. :D men men det är som sagt ett helt år kvar innan dess! :)


/claudia <3 <3


  Jag och Olivia va tvungna att göra Titanic ;)

  Polen är vackert <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback